חדשות

משרד התחבורה ועיריית ירושלים מאיצים את הקמת הקו הירוק והקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים

בשורה גדולה עם אישור הרחבת רשת הרכבת הקלה בבירה: 
משרד התחבורה ועיריית ירושלים מאיצים את הקמת הקו הירוק והקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים

בעקבות אישור הקו ע"י הועדה המחוזית, הורה שר התחבורה על הקדמת ההשקעות לתכנון מפורט ולהקמתו:

משרד התחבורה, עיריית ירושלים וצוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים, נערכים לבצוע הקו הירוק של הרכבת הקלה. זאת בעקבות אישורה של הועדה המחוזית אמש את תוואי הקו.
הקו הירוק יימתח משכונת גילה דרך בנייני האומה ועד להר הצופים, על פני כ-19.6 קילומטר והוא ישרת כ-200 אלף נוסעים ביום ב ב36 תחנות חדשות. זהו קו הרכבת הקלה השני שיפעל בעיר, והוא יצטרף לקו האדום שכבר פעיל ומשרת כ- 140 אלף נוסעים מדי יום והארכתו מתבצעת כעת. 
בעקבות אישור הקו הירוק והצלחת הקו האדום הורה שר התחבורה, מר ישראל כץ, על הקדמת ההשקעות לבניית הקו ועיריית ירושלים נערכת לתכנון המפורט ולהקמה.
יצויין כי במקביל לאישור הקו הירוק, מצוי בהליך של אישורים בועדה המחוזית גם הקו הכחול, השלישי המתוכנן להבנות בעיר. הקו הכחול, ישתרע משכונת רמות, דרך מרכז העיר עד לשכונות תלפיות וגילה, עם שלוחות למלחה ולהר הצופים. הקו הכחול יהיה באורך כ-23  ק"מ ובו 42 תחנות שישרתו כרבע מליון נוסעים ביממה.

"זהו יום גדול לירושלים", אמר ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים. "ירושלים הפכה למובילה בישראל בתחום התחבורה ואנחנו שמחים על הרחבת רשת התחבורה החכמה, שהיא המנוף לפיתוח העיר". 


הדמיית הרכבת הקלה - קו ירוק 

שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ אמר הבוקר "ירושלים עוברת לשמחתי מקו יחיד מוצלח לרשת רקוי כבת קלה שתצעיד העיר קדימה. הרכבת הקלה שיפרה לבלי הכר את מערכת התחבורה בעיר, ואנחנו רק בתחילת הדרך. לכן, עם אישור הקו הירוק הוריתי על הקדמת ההיערכות לביצוע הקווים הבאים. כי לירושלים מגיעה רשת תחבורה ציבורית מעולה, כמו באירופה ", סיכם השר כץ.


הדמיית הרכבת הקלה - קו ירוק - פייר קניג - תלפיות

"אנו מברכים על החלטת הועדה וכבר נערכים לקראת השלבים הבאים" אומר נדב מרוז מנכ"ל צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים, הגוף שיזם ותכנן את הרכבת הקלה. "מיד עם אישור הועדה התחלנו בהטמעת בקשותיה בתכניות העבודה ואנו כבר בעיצומו של התכנון המפורט של התוואי. אנו נערכים לפרסום מכרז בינלאומי לבחירת החברות שיבנו את קווי הרכבת הקלה הבאים של ירושלים - הירוק והכחול. אני מודה לשר התחבורה ישראל כץ ולראש עיריית ירושלים ניר ברקת המסורים לפיתוח התחבורה בעיר. כך גם לחברי הוועדה המחוזית וליו"ר הגב' דלית זילבר, שהכירה בחשיבות התוכניות ופעלה רבות לאישורה".


ממשק קו אדום קו ירוק

מסלול הקו הירוק, שאושר בתנאים ע"י הועדה המחוזית, יעבור ממלחה עד התחנה מרכזית מאזור רוממה עד לגבעה הצרפתית. הוא יצטרף לשלוחה שכבר אושרה מהר נוף לכניסה לעיר. הקו יעבור ברחוב דב יוסף, צומת פת, רחוב הרצוג, מחלף בייט, קמפוס האוני' העברית בגבעת רם, אזור הכניסה לעיר ומרכזה, בשד' שז"ר, שד' נורדאו, רחוב שרי ישראל, רחוב בר-אילן, רחוב חטיבת הראל, רחוב זלמן שרגאי, שד' לוי אשכול, עד להר הצופים. בנוסף, הקו כולל שלוחה לאזור התעסוקה בתלפיות העוברת מאזור רחוב הפרסה, רחוב פייר קניג, רחוב התנופה ורחוב רבקה - באורך של כ-3.1 ק"מ. הקו הירוק מהווה נדבך אחד ברשת קווי הרכבת הקלה ההולכת ונבנית בירושלים, אשר יחד עם מערך אוטובוסים משלים, יאפשרו פתרונות תחבורה מותאמים לצורכי תושבי ובאי העיר ויקלו על עומסי התנועה. 


מפת ארבעת הקווים